Ügynökség

Hogyan válassz online marketing ügynökséget?

Írta:
Tamás
Olvasási idő:
5
perc

A marketing ügynökség választásra fordított időt érdemes aszerint megválasztanod, hogy milyen feladatokra és milyen időtávra keresel üzleti partnert céged számára. Ha csak olyan egyszeri feladatokra keresel ügynökséget, mint például a logó- és arculattervezés vagy a honlapkészítés, akkor valószínűleg könnyebben fogsz tudni döntést hozni, mint amikor több területet lefedő, hosszútávú együttműködéshez szeretnéd megtalálni a megfelelő stratégiai partnert. 

Tapasztalataink alapján a következő szempontok, amelyeket a Kiválasztás 8K-jának  neveztünk el a könnyebb megjegyezhetőség érdekében, olyan jól követhető gyakorlati tippeket és tanácsokat tartalmaznak, amelyek segítségedre lesznek a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásában:

1. Kívánt célok

Előzetesen gondold végig, hogy hova szeretnél eljutni egy marketing ügynökség segítségével. Kitűnő eszköz ehhez a SMART célok meghatározása, amely specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött. Fontos, hogy az ügynökség is tisztában legyen elvárásaiddal, és mindenképpen jelezhesse feléd véleményét, meglátásait és szakmai javaslatait. Hosszútávon akkor fogtok tudni jól együtt dolgozni, ha a céljaiddal tudnak azonosulni. Ha irreális elvárásokkal vagy elérhetetlen célokkal vágsz bele egy együttműködésbe, akkor az hamar frusztrációt okozhat mindkét oldalon.

2. Kínált szolgáltatások

Lehetőség szerint olyan marketing ügynökséget válassz, amely lefed minden olyan szolgáltatási területet, amelyre jelenleg, illetve a közeljövőben szükséged lehet, mert ezzel egyrészt időt takaríthatsz meg, másrészt a különböző marketing eszközök és megoldások közti szinergiákat is jobban kihasználhatod, ha azok menedzselése egy kézben összpontosul. Ebből a szempontból a full-service marketing ügynökségek előnyben vannak, viszont ha csak egy konkrét területen keresel specialistát, akkor ők lehetnek a jobb választás.

személyes marketing konzultáció
Előzetes konzultáció elengedhetetlen a megalapozott döntéshez

3. Korábbi referenciák

Érdemes végig böngészni a marketing ügynökségek honlapján található referenciákat, amelyeken keresztül felmérheted munkájuk minőségének színvonalát csakúgy, mint hogy rendelkeznek-e abban az iparágban vagy szolgáltatási területen tapasztalatokkal, amelyek számodra relevánsak lehetnek a tervezett megbízás sajátosságai miatt. Amennyiben publikálnak esettanulmányokat vagy részletesebb referencia projekteket, akkor azokon keresztül pontos képet kaphatsz az általuk megvalósított  kampányok eredményességéről, sikerességéről is. 

4. Kapott ajánlások

Az ügynökségek gyakran közzéteszik korábbi ügyfeleiktől kapott ajánlásokat is weboldalukon, amelyeken keresztül szintén szerezhetsz benyomásokat a velük való együttműködésről. Természetesen kérhetsz tőlük konkrét referencia személyeket is, akikkel felveheted a kapcsolatot annak érdekében, hogy a velük való közös munkáról és elégedettségükről kérdezd őket. Ha pedig egy olyan ismerősöd ajánl egy marketing ügynökséget, akinek adsz a szakmai véleményére, akkor érdemes az ő ajánlását is megfontolnod, hiszen feltehetően jobban ismeri az igényeidet, munka stílusodat vagy a vállalkozásodat.

#promobox-newsletter###

5. Korrekt árképzés

Az árak szintje mellett legalább annyira fontos a transzparencia és kiszámíthatóság is. Kérdezz rá minden esetben, hogy az árak mit tartalmaznak és esetleg milyen plusz költségekre számíthatsz ezen felül. A számodra fontos szolgáltatásokat (pl.: heti konzultáció) tartalmazza-e az ár. Egy árajánlat már sokat elárul a marketing ügynökség üzleti filozófiájáról és ügyfelekhez való viszonyáról: ha átlátható és megnyugtató választ kapsz a korábban felvetett kérdésekre, az mindenképpen növeli a bizalmat.

6. Kompatibilitás

Ezen azt értjük, hogy megvan-e az egyezés (match) köztetek. Tapasztalataink alapján akkor alakítható ki hosszútávon sikeres együttműködés, ha a marketing ügynökség és az ügyfél hasonló vállalati kultúra és folyamatok szerint működik, vagy pedig az ügynökség képes igazodni az ügyfél sajátosságaihoz. Például egy nagyvállalat komplex igényeit és folyamatait nem valószínű, hogy ki tudja elégíteni egy szabadúszó online marketing szakértő, míg egy egyéni vállalkozó részére sem biztos, hogy a legnagyobb marketing ügynökségek fogja biztosítani a legköltséghatékonyabb megoldást vagy ügyfélközpontú hozzáállást, hiszen számukra nem lesz kiemelt ügyfél.

Ügyfél és marketing ügynökség kapcsolata
Fontos, hogy hosszútávon is jól együtt tudjatok dolgozni

7. Kommunikáció

Az ügynökséggel való kapcsolattartás, illetve a konkrét kapcsolattartó személye, akivel nap mint nap együtt fogsz dolgozni, szintén kulcsfontosságú a marketing ügynökség kiválasztása szempontjából. Lehetőség szerint még a megállapodás előtt ismerkedj meg a csapattagokkal, akikkel közösen fogtok munkálkodni céged sikerén. Így személyes benyomást szerezhetsz nem csak az ügynökségről, hanem az ott dolgozókról is. 

8. Konzultáció

Amennyiben van rá lehetőség, kérj online, telefonos vagy személyes konzultációs lehetőséget, hogy az ügynökség szakmai felkészültségéről, kompetenciáiról és ügyfelekhez való hozzáállásáról meg tudj győződni. A Selectornál az első konzultáció ingyenes, amelyet a honlapunkon keresztül ITT tudsz igényelni.

Ügynökségi kiválasztás 8K-ja
A marketing ügynökség választás 8K-ja

Konklúzió

Végül, de nem utolsó sorban, ha a fentiek alapján még nem tudtál marketing ügynökséget választani, akkor a végső döntést a személyes szimpátia és preferencia alapján fogod tudni meghozni. Tapasztalataink szerint a szubjektív szempontok, emberi tényezők is nagyon fontosak, azonban célszerű objektív szempontrendszert felállítani és a tényezők között súlyokat is meghatározni egy megalapozott döntés meghozatalához.

#promobox#Segíthetünk a választásban? Igényelj ingyenes konzultációt!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban