Hatékonyság

16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik

Írta:
Varga Daniella
Olvasási idő:
5
perc

Mindenhonnan azt hallod, hogy a tartalommarketing elengedhetetlen a közönség építéséhez és a vállalkozás növekedéséhez. Viszont rengeteg munka van vele, és sokszor alig tudsz lépést tartani. Ami még rosszabb, hogy nem látod az ígért eredményeket, és félsz, hogy csak az idődet pocsékolod.

Ha ez ismerősen hangzik, nem vagy egyedül.

Tartalommarketing hibák amit ne kövess el

Hadd szögezzem le rögtön az elején: A tartalommarketing szuper eredményekhez vezethet - valójában jobb eredményekhez, mint a más marketing módszerek. De a sikert sokszor számos marketing hiba szabotálhatja…

Ezek közül hoztam most a leggyakoribbakat.

1. Nem ismered a céljaid

Célok nélkül csak vakon bolyongsz majd a taralommarketingben. Ráadásul azt sem látod, hogy megtérül-e a tartalomba fektetett idő.

Szeretnéd növelni az értékesítéseidet?

Vagy közösséget szeretnél építeni?

Esetleg más célod van a tartalommal?

Gondold át és számszerűsítsd a céljaidat mielőtt fejest ugrasz a tartalom készítésbe.

2. Nincs stratégiád

A 2019-es B2B Content Marketing Research jelentése szerint a legsikeresebb B2B cégek 97%-a rendelkezik tartalommarketing stratégiával.

A tartalommarketing ugyanolyan taktika, mint bármelyik marketing tevékenység, amit stratégia nélkül csinálni csak maximum találgatás. Ha szeretnéd, hogy a tartalommarketinged eredményes legyen csinálj egy tartalom stratégiát, ami támogatja az üzleti céljaid.

3. Nincs célcsoportod

A mai napig számtalan céget látok, akik nem tudják, hogy ki a célcsoportjuk.

Márpedig, ha mindenkire is célzol, akkor a tartalmaidban is csak általánosságban tudsz majd beszélni. Ezzel szemben, ha megvan a szűk célközönséged, akkor sokkal könnyebb lesz kiválasztani a megfelelő platformot, a legjobb tartalom formátumot és a témák is maguktól jönnek majd.

4. Nem a közönségednek írsz

Ha nem tudod, hogy a közönségednek milyen problémái vagy kérdései vannak, akkor a tartalmaid sem lesznek igazán ütősek.

A legjobb tartalomstratégia ugyanis a célközönség fájdalompontaira épül, arra ad megoldást. Úgy készíts tartalmat, hogy tudd, mire vágyik a közönséged, mik a nehézségeik, és mire van szükségük a problémák megoldásához.

Beszélgess velük, használj kérdőíveket, közösségi média szavazásokat és tudj meg róluk minél több mindent.

5. A mennyiségre mész és nem a minőségre

A tartalommarketing esetében a "minőség a mennyiség helyett" szabály alól nincs kibúvó.

Inkább készíts kevesebb eszméletlen jó tartalmat, mint sok középszerűt, mert a mai információs zajban esélyed sincs a középszerű tartalommal.

Platformspecifikus tartalmak

6. Csak a marketing funnel elejére készítesz tartalmat

A vásárlási folyamatnak több szakasza van, és a folyamat minden szakaszára kell tartalmat készíteni, nem csak az elejére.

Például, ha tartalmaiddal csak az érdeklődés felkeltésre fókuszálsz, de nincs tartalmad a konverzió és a vásárlások ösztönzésére, akkor a tartalommarketing nem fog bevételt termelni.

Arra kell törekedned, hogy az értékesítési tölcsér minden szakaszához legyen minőségi tartalmad.

7. Nem hasznosítod újra a tartalmaidat

Egy minőségi tartalom sok időt és erőforrást igényel - ezért fontos, hogy a tartalmakat különböző csatornákon más formátumban újra felhasználd.

Egy blogbejegyzésből például készülhet email, infografika, lapozós poszt, Youtube videó és Reel is. A kutatás már készen van, a feladat csak az információ új köntösbe bújtatása.

8. Clickbait linkeket használsz

A tartalommarketing egyik előnye, hogy bizalmi kapcsolatot építesz ki a közönségeddel az értékedáson keresztül. A clickbait cikkek ezt a bizalmi kapcsolatot ássák alá.

Lehet, hogy jó kattintási arányokat érsz el az elején, de biztos lehetsz benne hogy látogatókat és bizalmat is veszítesz hosszú távon.

9. Nem platformspecifikus tartalmat készítesz

Megírtál egy szuper cikket, megosztod a linkjét Facebookon, Instagramon, LinkedInen és még ahol csak tudod, majd várod a rengeteg látogatót.

És sehol senki…ismerős?

Minden platformnak megvan a saját preferált tartalom formátuma, amiben a felhasználók és az algoritmus is szereti látni a tartalmakat. Éppen ezért, nem elég ha újraposztolod a cikked vagy videód linkjét.

Át kell alakítanod a tartalmat, hogy az az adott csatornának megfeleljen: csinálj a cikkedből rövid videót Tiktok-ra vagy csinálj Reel-t vagy lapozós posztot az Instagramra.

10. Nem használod a tartalmaid remarketingre

A legtöbb weboldal esetében a forgalomnak csupán 2%-a konvertál az találkozáskor. Ha ezeket a látogatókat dedikált, hasznos tartalommal újra megcélzod remarketing hirdetésekkel, akkor sokkal nagyobb arányban fognak konvertálni.

#promobox-newsletter###

11. Nem a megfelelő emberekkel dolgozol

A tartalomkészítés számtalan formát ölt, és nem véletlenül specializálódnak emberek még a tartalom gyártáson belül is.

Ha komolyan gondolod a tartalomkészítést, akkor érdemes az elején profikkal dolgozni, akik segítenek kialakítani a tartalom stratégiád és megágyazni minőségi tartalommal a hosszú távú sikernek.

12. Nem frissíted a régebbi tartalmaidat

Minden vállalkozásnak vannak elöregedő tartalmai főleg, ha blogról beszélünk. Egy régi tartalom is tud szuper eredményeket hozni, ha frissen tartod.

Érdemes időről-időre megvizsgálni a régi cikkeket és kiegészíteni őket friss információval, videókkal és képekkel, hogy még relevánsabb legyen a közönséged számára.

13. A keresőnek írsz, nem az embereknek

A kulcsszókutatás a sikeres tartalommarketing egyik fontos eleme, de a csak egy kis részét képezik a kirakósnak. Fontos tudnod, hogy milyen kulcsszavakat célozz egy tartalommal, de ne próbáld meg beleerőszakolni őket a szövegbe.

A túl sok kulcsszó erőltetése vagy a természetellenesen megfogalmazott szöveg és videó rontja a felhasználói élményt, ami akár büntetéssel is járhat a Google oldaláról.

Ehelyett törekedj a minőségi, alapos tartalomra, amibe a kulcsszavak maguktól megjelennek majd.

14. Csak az értékesítésre koncentrálsz, nem az értékteremtésre

Az emberek ma már azonnal kiszúrják a promóciós tartalmakat. Úgyhogy, ha minden tartalmadban promózol,  akkor könnyen bizalmat és közönséget veszíthetsz.

A tartalommarketing nem szövegírás.

Ahelyett, hogy azon gondolkozol, hogy mit tudsz eladni minden egyes tartalmadban, inkább arra fókuszálj, hogyan segíthetsz a közönségednek. Ha hasznos és érdekes tartalmakkal a lehető legjobb értéket nyújtod a közönségednek, elnyered a bizalmukat, ami hosszú távon több eladáshoz vezet majd.

Apropó időtartam…

15. Azonnali eredményt akarsz

A tartalommarketing hosszú távú játszma.

Ha azzal az elvárással mész bele, hogy már az első tartalomból özönlenek a feliratkozók és a vásárlások, akkor nagyot fogsz csalódni.

Egy jó tartalom stratégiának is legalább pár hónap kell, hogy beérjen (mint általában minden marketing tevékenységnek), viszont ha beérik, akkor évekig tudja hozni az érdeklődőket és vásárlókat.

16. Nem méred a tartalommarketing teljesítményét

Az egyik legnagyobb hiba, amit a cégek elkövethetnek (és sajnos el is követnek), hogy nem mérik a tartalomba fektetett erőfeszítéseik megtérülését.

Márpedig, ha nem méred, hogy milyen eredményeket érsz el egy tartalommal, honnan tudod milyen tartalomból készíts többet?

Útravaló

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz a hűséges közönség kialakításához, ezért mindenképp érdemes valamilyen formáját beépíteni a marketing stratégiába.

Az sem baj, ha a tartalommarketing stratégiád nem lesz elsőre tökéletes. A lényeg, hogy elkezd, tanulj a hibáidból, és menet közben folyamatosan fejleszd a stratégiád.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?