PPC kampánykezelés

7 tipp a Facebook kampányok sikeres beállításához!

Írta:
Zsolt
Olvasási idő:
perc

A Facebook hirdetések létrehozásánál a legjobb barátunk és a legnagyobb ellenségünk is a hirdetéskezelő. Néha segíti a munkánkat, olykor viszont arra vágyik, hogy még több pénzt "öljünk" hirdetéseinkbe. Ez talán a legismertebb közös pontjuk a Google Ads-el. Na meg persze az, hogy megfelelő céllal szép eredményeket tudunk vele elérni. Ehhez viszont elengedhetetlen a hirdetéskezelőben rejlő funkciók mélyebb ismerete. Ebben a cikkben átnézzük azokat a beállítási lehetőségeket, amelyek nélkül nem érdemes rákattintani a "jóváhagyás" csábító gombjára.

7 tipp a Facebook kampányok sikeres beállításához!

1. Kampányszintű büdzsé beállítása

Tavaly mutatta be a Facebook azt az opciót, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy ne csak a hirdetéscsoportok szintjén állíthassák be a hirdetésre szánt összeget, hanem kampány szinten is. Ezzel érdemes kezdenünk, mivel itt tudnunk kell, hogyan allokáljuk a kampányra szánt büdzsét. Ha kampány szintű büdzsé-eloszlást állítunk be, akkor a Facebook fogja menedzselni a pénzünket úgy, hogy a legjobban teljesítő hirdetéscsoport kapja a legnagyobb összeget. Azonban ha nekünk fontos, hogy minden célcsoport vagy célzási taktika egy adott, meghatározott büdzsét kapjon, akkor válasszuk a hirdetéscsoport-szintű büdzsé beállítást.

facebook-hirdetés-költsége

2. Kampánycél beállítása

Előző cikkünkben már írtunk arról, hogy mennyire fontos a helyes kampánycél kiválasztása. Kampányszinten választhatjuk ki, hogy milyen kampányt szeretnénk futtatni. Választhatunk egyszerű poszt promót, vagy akár bonyolult konverziós kampányt is, vagy éppen alkalmazás letöltésre optimalizált kampányt. Három fő típus különböztet meg a hirdetéskezelő:

  • Awareness (márkaismertségre, és termékünk ismertebbé tételére használható kampánytípusok)
  • Consideration (megfontolásra optimalizált kampányítusok)
  • Conversion (valamely konverziós eseményre optimalizált kampánytípusok)
online-marketing

3. Büdzsé beállítása hirdetéscsoportok szintjén

Megadhatunk napi, illetve élettartam büdzsét hirdetéscsoportonként. A napi büdzsé nagyban hasonlít a Google Ads kampányoknál alkalmazotthoz. Abban az esetben javasolt ez, ha kampányunkhoz nem szeretnénk beállítani végdátumot, hanem inkább a folyamatos futtatás hívei vagyunk. Például egy folyamatos remarketing kampánynál lehet ez az opció ideális. Azonban ha meghatározott büdzsénk van, továbbá vége is lesz a kampányunknak, akkor választhatjuk az élettartam büdzsé opciót. Erre jó példa lehet akár egy Black Friday kampány.

hirdetéscsoportok

4. Célközönségek beállításai

Célközönségeinket létrehozhatjuk a Közönségkezelőben, illetve kampányindítás közben is a hirdetéscsoportok beállításainál. Ha saját / remarketing célközönségeket szeretnénk létrehozni, ahhoz mindenképp a Közönségkezelőt kell használnunk. Ennél a résznél megadhatunk területi beállításokat (országot, megyét, várost, utcát és rádiuszt is), korcsoportot, nemet, érdeklődést, demográfiai feltételeket, állásokat és nyelveket is. Lehetőségünk van még kapcsolódásokat is megadni, ha olyanokat szeretnénk megcélozni, akik már valamilyen formában kapcsolódnak oldalunkhoz, alkalmazásunkhoz. Több létrehozott célközönséget is beállíthatunk egyszerre “ÉS”, illetve “VAGY” kapcsolattal is, és akár ki is zárhatunk bizonyos közönségeteket, például a “már regisztráltakat”. 

célközönség

#promobox-newsletter###

5. Elhelyezési lehetőségek

A következő beállítási lehetőség hirdetéseink megjelenési felületeinek kiválasztása. Kiválaszthatjuk, hogy a Facebook automatikusan elhelyezze a “legmegfelelőbb” helyekre bannereinket. Ezt egyáltalán nem javasljuk senkinek, mert rengeteg megjelenést fog generálni, viszont eredményt annál kevesebbet. Ha kizárólag az a cél, hogy minél több helyen megjelenjen hirdetésünk, akkor választhatjuk ezt, de nem javasolt. A másik lehetőség a manuális beállítás használata. Itt mi választhatjuk ki, hogy milyen felületeken szeretnénk megjelenni. Lehetőségünk van Facebook-on, Instagram-on, Messenger-en és Audience network-ön elhelyezni hirdetéseinket. Érdeklődés célközönség-alapú kampányok esetében a Facebook hírfolyam a leghatásosabb, mert itt interakció is várható. Remarketing kampányok esetén kiválaszthatjuk a Facebook hírfolyamot, az Instagram feed-et és a Messenger feed-et. Viszont tapasztalatunk szerint a több lehetőség inkább viszi a pénzt, mint termeli. Ha azonban csak elérés a kampányunk célja, akkor lehetünk egy fokkal rugalmasabbak e téren.

Hirdetés elhelyezések

6. Optimalizálási lehetőségek 

Kampánytól függően beállíthatjuk (akár futó kampány alatt is), hogy milyen célra szeretnénk koncentrálni. Egy weboldal forgalom kampány esetében választhatjuk a kattintást, a landing page megtekintést, a megjelenést, illetve a napi egyedi elérést is. Ez azért fontos, mert ha úgy érezzük például, hogy elértük a megfelelő kattintást számot, de az elérésünk még nem elég nagy, akkor menet közben változtathatunk rajta. Azonban fontos észben tartani, hogy ilyen módosításoknál a Facebook algoritmusa újraindul, ezért pár napba beletelik, míg újra optimális eredményeket generálhatnak hirdetéseink. 

Optimalizálási-lehetőségek

7. A hirdetések helyes beállítása

A Instagram hirdetéskezelés szintjén először el kell neveznünk bannerünket, majd kiválasztani, hogy melyik oldalként szeretnénk futtatni hirdetésünket (ha Instagram elhelyezést is választottunk, akkor ajánlott azt is jól beállítani). Ezek után eldönthetjük, hogy egy már meglévő posztot, vagy egy új hirdetést szeretnénk promózni. Új hirdetés kiválasztásánál általában 5 lehetőségünk van:

  1. sima képes, vagy videós hirdetés (1:1 ; 16:9)
  2. maximum 10 képből álló carousel hirdetés (1:1)
  3. kollekció
  4. canvas hirdetés
  5. slideshow

Ha kiválasztottuk hirdetésünk típusát, már csak annyi dolgunk van, hogy írunk egy ütős, figyelemfelkeltő és megoldást kínáló szöveget. Kiválasztjuk a call to action gomb-ot, és végül ellenőrzés után jóváhagyjuk a hirdetést.

hirdetések-beállítása

Összegzés

Reméljük, így egy picit jobban átláthatóbbak lesznek a beállítások a Facebook hirdetéskezelőben. Elsőre talán ijesztőnek tűnhet, de egy kis gyakorlással és pár kampány elindításával már magabiztosabban lehet használni vállalkozásunk fejlődéséhez a Facebook-ot. Fontos, hogy mielőtt jóváhagyjuk kampányainkat, mindig ellenőrizzük őket, és csak utána indítsuk el őket.

#promobox-audit-facebookads#Azonban ha ennek ellenére is inkább profikra bíznád kampányaid, igényeld Facebook Ads auditunkat, akár ingyenesen.##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?