PPC kampánykezelés

Így készíts hatékony Message ads hirdetéseket LinkedInen

Írta:
Anita
Olvasási idő:
perc

Alaposan, számos ismérv szerint körülhatárolható üzleti célközönség kapja meg, jobban teljesít, mint a kiküldött e-mailek, és remekül mérhető a teljesítménye. Mi az? A LinkedIn Message ads! Egyelőre azonban csak angol nyelven használhatjuk ki az előnyeit.

Így készíts hatékony Message ads hirdetéseket LinkedInen

Miért a Message ads?

  • Facebookkal szemben, itt koncentráltan megtalálod azokat, akiket érdemes lehet üzleti célból elérned
  • Remekül perszonalizálhatóak, teljesen személyesnek hatnak, ellenben például a hírfolyamban pörgetett LinkedIn Ads hirdetésekkel
  • Az üzenetek egy valós LinkedIn felhasználó nevében kerülnek kiküldésre, ami szintén erősíti a bizalmat
  • A felhasználók akkor kapják meg az üzeneteket, amikor éppen aktívak, de ezek később is elérhetőek maradnak számukra
  • A célhoz CTA gombbal, bannerrel és a szövegben elhelyezett hiperhivatkozással is átvezethetjük a címzettet
  • A célközönség 45 napon belül nem kapja meg újra a hirdetést
LinkedIn üzenet hirdetés
A LinkedIn ajánlata is megfelel az üzenet hirdetésekkel támasztott követelményeknek

Mitől lesz sikeres a hirdetés?

Mielőtt bármibe is belekezdenél, fontos, hogy minél pontosabban meg tudd határozni a célközönségedet. LinkedInen remek lehetőségek vannak erre, LinkedIn Ads hirdetéskezelés remek lehetőségeket biztosít erre, kiválaszthatod például, milyen pozícióban dolgozó embereket szeretnél elérni, hány év munkatapasztalattal rendelkezzenek, melyik cégnél dolgozzanak stb. Ugyanakkor kizárással azt is megadhatod, hogy kik azok, akiket biztos nem szeretnél elérni. A releváns célközönség(ek) meghatározása már fél siker, ugyanis lehet bármilyen nagyszerű az elküldött üzeneted, ha az nem a megfelelő személyek inboxában landol.

Válaszd ki a megfelelő kampánycélt! Az üzenet típusú hirdetések nem mindegyik kampánytípusnál elérhetőek. Ahhoz, hogy ez a hirdetéstípus választható legyen, az alábbi kampánycélok egyikét kell használnod:

  • Website visits
  • Lead generation
  • Website conversions

Döntsd el, kinek a nevében szeretnéd elküldeni az üzeneteket! Mindenképpen egy olyan személyt érdemes kiválasztani a szervezeten belül, aki releváns pozícióban dolgozik, és a profilja is megnyerő. Ugyan, kit győzne meg egy üzenet egy olyan cégtől, amiről talán még nem is hallott, egy olyan személytől, akinek a profilja szinte üres, posztjai pedig nincsenek? Minél magasabb pozícióban lévő személy nevében küldöd ki az üzeneteket, a címzett annál fontosabbnak érezheti magát. A biztos siker érdekében akár tesztelhetőek különböző küldők is.

A tárgymeződ legyen egyértelmű és figyelemfelkeltő! Fontos, hogy az üzenet tartalmával meggyőzd a felhasználót, hogy elvégezze az általad kívánatosnak vélt cselekvést, de előtte valahogy azért mégis csak el kellene érned, hogy megnyissa az üzenetet. :) Túlzásokba se ess, senkinek nem jó, ha a tartalom nem követi le azt, amivel már felkeltetted a címzett érdeklődését.

Próbáld rövidre fogni! Térj a lényegre, senkinek sincs arra ideje és energiája, hogy egy esszében fogalmazd meg az üzeneted célját. Sokan egyébként is mobilról fogják elolvasni az üzeneted, így a tagolásra is érdemes még jobban odafigyelni. Mutatkozz be - vagyis mutasd be a küldőt  -, majd közöld a megkeresés okát. Az 500 karakter alatti szövegek sikere az átlagosan 46%-kal magasabb átkattintási arányban is megmutatkozik.

Szabd személyre az üzenetet! Különböző célközönségek esetében ebbe már úgy is belekezdhetsz, hogy külön hirdetéscsoportokban célzod őket, különböző üzenetekkel. Személyek szintjén pedig úgy perszonalizálhatsz, ha makrókat szúrsz be - például megszólításnál a címzett keresztnevét.

Figyelj a CTA-ra és hiperhivatkozz! Ha el szeretnéd érni, hogy a kívánt műveletet végrehajtsák a felhasználók, tedd könnyebbé a dolgukat azzal, hogy egyértelmű, rövid üzenetet helyezel el a CTA gombon, illetve hiperhivatkozást is elhelyezel a szövegben, ami ugyanarra a linkre visz. Pluszpont, ha a CTA-d összecseng a tárgymeződdel. Például ha a tárgymezőbe azt írod, hogy “Try our new time tracking software for free”, akkor jó CTA párosítás lehet ehhez a “Get a free demo” vagy az “I’d like to try”.

Hogyan tovább?

Mielőtt élesben kimenne az üzenet, mindenképpen küldj magadnak egy tesztet: győzödj meg róla, hogy valóban megfelelő küldőt választottál, nincs-e elírás, működnek-e a linkek, és jó felületre visznek-e.

Bármit tesztelhetsz, legyen szó a kiküldő személyéről, a tárgymezőről, az üzenet hosszáról vagy a CTA gombról.

Bogarászd át a teljesítményeket, hiszen ez fogja eldönteni, mi az, ami a célközönséged esetében jobban működik, és mi az, ami kevésbé.

#m1-y#TIPP: AZ ÜZENET TÍPUSÚ HIRDETÉSEK LEAD GEN FORMOKKAL IS KIEGÉSZÍTHETŐK. A HIRDETÉSEKBEN EZEN FELÜL BANNERT IS ELHELYEZHETSZ.##

Az átlagos megnyitási arány 45% körül mozog, de iparágtól függően ez akár 80-90% is lehet, ha mindent megfelelően előkészítettél. Ugyanígy az üzenetek kiküldési költsége sem konstans, hanem a célközönség összetételével együtt változó. Eddigi tapasztalatok alapján egy üzenet kiküldési összege 0,1-0,4 EUR között mozgott, a megnyitási arányok pedig 65-80% között voltak.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?